İlk ve Acil Yardım Programından Acil Çağrı Merkezine Ziyaret
Acil çağrı merkezleri; sağlık, itfaiye, jandarma, polis ve valiliklerce gerekli görülen diğer acil birimlerin aynı mekânda olduğu ve koordinasyon imkânının sağlandığı İç İşleri Bakanlığı’na bağlı olarak yedi gün yirmi dört saat esasına göre çalışmalarını sürdüren merkezlerdir. Bulundukları şehrin tüm acil çağrılarının koordinasyonu bu merkezler üzerinden sağlanmaktadır. Bu modelde çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonu aynı salon içerisinde bulunan çağrı alıcılar ve çağrı yönlendirici acil birim görevlileri tarafından yerine getirilmektedir.
Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetlerine gelen çağrıların yönetimi, Acil Çağrı Merkezi sisteminin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Türkiye’de Acil Sağlık Hizmetlerinin çok önemli aktörleri olan Ambulans ve Acil bakım Teknikerlerinin (paramedik) çalışma alanları içerisinde Acil Çağrı Merkezleri de yer almaktadır. Aynı zamanda ambulans hizmetlerinin sevk ve idaresi de bu merkez üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle Acil Çağrı Merkezlerinin yapısı, işleyişi, acil çağrıların yönetimi, tüm acil kurumlarının sistem üzerinden koordinasyonu konularında İlk ve Acil Yardım Programı öğrencilerinin bilgi ve farkındalık düzeyinin yüksek olması gerekmektedir. Bu amaçla, Okulumuz Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü - İlk ve Acil Yardım Programı 1. sınıf, 1. dönem öğrencilerimiz Öğr. Gör. Mukadder TORTUMLU ile birlikte İzmir 112 Acil Çağrı Merkezine ziyarette bulundular. Acil Çağrı Merkezinin yapısı, işleyişi, acil çağrıların yönetimini ve tüm acil kurumlarının sistem üzerinden koordinasyonunu yerinde görme ve acil birim sorumlularından dinleme fırsatı buldular.