Kalite Güvencesinde İyi Uygulama Örneği: İKÇÜ Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Kalite Koordinatörlüğü tarafından “Kalite Güvencesinde İyi Uygulamalar: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Örneği” konulu bir eğitim programı düzenlendi
İKÇÜ Kalite Koordinatör Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Halil Koyu’nun moderatör olduğu programda Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü Yaşlı Bakımı Programı Öğr. Gör. Tuğçe Şık konu hakkında bir sunum yaptı. Hekim Hacı Paşa Konferans Salonunda düzenlenen programa, akademik ve idari personelle birlikte çok sayıda öğrenci katıldı.
İyi Uygulama Örnekleri Toplantı Serisinin İlki
Programın açılış konuşmasını yapan İKÇÜ Kalite Koordinatör Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Halil Koyu, TSE tetkiklerinde ve son olarak İKÇÜ’nün akredite edildiği YÖKAK değerlendirmesinde İKÇÜ’yü başarılı bir şekilde temsil eden Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun ilgili kurumlardan övgüler aldığını belirtti. Dr. Öğr. Üyesi Koyu, “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, son üç yıl içerisinde birim iç değerlendirme çalışmalarında da önemli adımlar attı, nitelikli iyileştirme faaliyetlerinde bulundu. Birim kalite eylem planlarında, birçok basamakta PUKO döngüsünü sistematik olarak işletir hale geldiler. Bu yüzden; sorunların çözümü, organizasyon yapısı, birim içerisindeki görev ve sorumluluk paylaşımı gibi konularda, üniversitemizde iyi uygulama örnekleri olan birimlerimizin izledikleri yöntemleri ele alacağımız toplantı serimizi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ile başlatıyoruz. Bu toplantıların tüm birimlerimize faydalı olmasını temenni ediyorum” şeklinde konuştu.
Öğrencilerimizi de Sürece Dahil Ettik
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü Yaşlı Bakımı Programı Öğr. Gör. Tuğçe Şık, birimin tanıtımını yaparak, birimde kalite kültürünün oluşturulması ve içselleştirilmesinin nasıl gerçekleştiği hakkında bilgiler verdi. Sağlık gibi aktif bir alana yönelik eğitim veren bir önlisans programı olmasının ve dinamik bir akademik kadroya sahip olmasının Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun avantajları arasında yer aldığını belirten Öğr. Gör. Şık, bunların yanı sıra örnek gösterilmelerinde en önemli noktanın kalite mentörlük uygulaması ile birlikte kalite ekibinin ve komisyonların etkin bir şekilde çalışması olduğunu belirtti. Öğr. Gör. Şık, “Bizim güçlü yanımız aslında kalite kültürünün, tabandan başlayıp bütün birime yayılarak oluşmasıydı. Bu kültürün oluşması, sadece kalite ekibi üyeleriyle değil, birimin bütün üyelerinin sürece dahil olduğu daha kapsamlı bir çalışma sistemiyle gerçekleşti. Gerekli güncellemelerle, artan öğretim elemanı ve öğrenci sayımızla tüm alt birimlerimizi temsil edecek şekilde ekibimizi genişletmenin, planladığımız iyileştirmeleri gerçekleştirmede bizi daha aktif kılabileceğini fark ettik. Kalitede en önemli nokta hedef odaklılıktır. Asıl hedefimiz öğrenciler olduğu için, kalite kültürünün geliştirilmesinde olmaz olmazımız onlardı. Öğrencilerimizi de sürece dahil ederek, ekibimizin son halini vermiş olduk” ifadelerini kullandı. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun kalite süreçlerinde izlediği yöntemler ve çalışma şekilleri ile ilgili detaylı bir sunum yapan Öğr. Gör. Şık, gerçekleştirdikleri iyileştirmeler hakkında da bilgiler verdi.